به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در مراسمی از خبرنگاران مازندران با حضور استاندار، مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم محمود حسینی پور -استاندار مازندران-، با اشاره به نقش و جایگاه مهم رسانه‌ها و خبرنگاران در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: خبرنگاران در کنار رزمندگان اسلام روایت‌گری کردند و باعث شدند دنیا بعد از هشت سال متوجه مظلومیت مردم ایران شود.

وی همراهی خبرنگاران و رسانه‌های استان را با دولت سیزدهم در مازندران ستودنی دانست و گفت: رسانه‌ها با توجه به نقدهای سازنده‌ای که به مسئولین اجرایی استان داشتند موجب به دست آمدن توفیقات ارزنده‌ای شدند.

رشد ۵ درصدی اقتصاد در مازندران

وی با اشاره به رشد ۵ درصدی اقتصاد در استان برای اولین بار ابراز کرد: برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته رشد طلاق ۱۵ درصد کاهش داشت.

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال به توسعه اقتصادی توجه ویژه ای دارد، تصریح کرد: با توجه به مدیریتی که صورت گرفت از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی جلوگیری شد.

افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از بنادر

حسینی پور به افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از سه بندر در مارندران اشاره کرد و افزود: کسب رتبه دو نرخ ایجاد اشتغال در کشور از افتخارات دیگری است که به دست آمد.

وی اجرای طرح ملی توانمندی اقتصاد روستا را یکی از طرح‌های مهم برشمرد و ادامه داد: در این راستا ۵۰۰ روستا در این طرح قرار گرفتند تا با اجرای آن تمام روستاها به مرکز تولید و مقصد گردشگری تبدیل شوند.

مدیران شکایت خود را از رسانه ها پس بگیرند

استاندار مازندران در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی در پی شکایتی که از رسانه‌ها در مراجع قضایی انجام دادند، تاکید کرد: تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردم، تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی درصورت شکایت از رسانه‌ها، تا شنبه باید نسبت به مختومه کردن شکایت خود اقدام کنند.

حسینی پور در سخنانش به تصویب منطقه آزاد برای استان مازندران اشاره کرد و افزود: با وجود شایعات زیادی که وجود دارد مزایای منطقه آزاد برای مازندران که هم مرز با ۵ کشور است بیشتر از معایب آن است و در استمرار ریل گذاری توسعه اقتصادی استان این تصمیم مجلس شورای اسلامی بسیار مهم بوده است.

نداشتن جبهه متحد رسانه‌ای ایراد مهم در اغتشاشات اخیر

عبدالمهدی حق شناس -مسئول بسیج رسانه مازندرا-ن نیز نشر اخبار امیدآفرین را نیاز کنونی جامعه دانست و نبود سواد رسانه‌ای را از جمله مسائل و مشکلات بیان کرد.

وی با یادآوری اغتشاشات سال ۱۴۰۱، گفت: آمریکا با تمام توان رسانه‌ای خود وارد جنگ رسانه‌ای علیه کشور ما شد در این جنگ حلقه مفقوده نداشتن سواد رسانه‌ای بین برخی مدیران و اصحاب رسانه بوده است.

حق شناس تصریح کرد: اغتشاشات با درایت مقام معظم رهبری شکست خورد اما باید بدانیم مهم‌ترین ایراد ما نداشتن جبهه متحد رسانه‌ای است.

مسئول بسیج رسانه مازندران با عنوان اینکه وضعیت رسانه‌های استان مناسب نیست، خواستار توجه به این قشر شد و گفت: متأسفانه مسئولان نتوانستند قدردان تلاش خبرنگاران باشند.

ارسال ۲۰ اثر به جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خزر

ساسان شیخی -رئیس خانه مطبوعات کشور- نیز با بیان اینکه خانه مطبوعات تشکل زیرمجموعه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است، گفت: این تشکل با نظارت ارشاد فعالیت می‌کند.

بازپس‌گیری شکایت مدیران از رسانه‌های مازندران

وی با بیان اینکه پیش جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دریای خزر به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ اثر از استان مازندران ترجمه و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی وضعیت رسانه‌های مازندران در سطح کشور را مطلوب دانست و گفت: نشریات استان در برخی موارد بین استان‌های کشور رتبه اول را کسب کردند .

در ادامه از دو پوستر جشنواره ابوذر و امید رونمایی شد و در پایان از خبرنگاران، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری برتر تجلیل به عمل آمد.

بازپس‌گیری شکایت مدیران از رسانه‌های مازندران

خدیجه عبداللهی لنگوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *